Erwtensoep..

Hier maak ik een lekere soep afkomstig Servië.. Heel lekker ☆

  • Erwten
  • 2 wortels
  • 1 ui
  • 1 Aardappel of 2
  • 1 kip filet
  • 1 tl paprika poeder
  • 2 tl bloem
  • Op smaak zout( ik gebruik ook vegeta,zie in fotos)
  • Water

Bak eerst ui met wortel en als beetje aangebakken is voeg kip blokjes en bak verder tot ze wit zijn.


Ik gebruikte diepvries erwten.

Deze vegeta is afkomstig van Servië maar je kan ze vinden in verschilende winkels zoals turkse winkel of Albert Hein etc.
Het is eigenlijk mengeling van zout en gedroogde groenten en kruiden,ik doe diet in bijna al mijn eten..

Doe paprika poeder en bloem en roer door erwten gevolgd door water zeker rond een halve liter.

Laat deze op midelmaatig vuur koken tot 1 uur.Voeg ook 1 tl zout en ook Vegeta als je hebt 1 tl.

Smakelijk en laat me weten hoe je het vind..


Gepubliceerd door Anxx13

Love to make close-up pics,design and food.

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag